Måndag morgon och fortfarande ledigt!

Hallå i lådan! Får la börja det här inlägget med att be om ursäkt, känns som vi har tappat stinget i att uppdatera och därför lovar jag e bättring från vår sida!

Vaknade runt halv 12 idag, ruskigt sent för att vara jag! Antar att det e Lördagkvällen som ska få skiten för detta, blev ju ganska hårt. Olof blev upphämtad av Lars när han slutade jobbet för att sedan siktat uppåt i landet. Målet var Harplinge, med besök i diverse hålor på vägen. Väl framme åkte grillen på och på något sätt hamnade Olof som grill ansvarig, efter mycket klagomål lämnade Olof över sin titel till någon annan och lyckades skylla allt det brända köttet på Bernt.

När maten senare befann sig i magen beslöt sig Lars-Olof för att bege sig ner i källaren i fortsätta inta alkohol haltiga drycker i en bubblande tunna istället. Denna tunna blev huvudattraktionen och man skulle kunna säga att hela förfesten spenderades i vatten. När fötterna äntligen hade torkat byttes badkaret mot bilar och målet var stan, tre hjärtan närmare bestämt. Tror inte jag kan uttrycka mig tillräckligt bra i ord för att beskriva hur besviken jag blev på att det inte va den vanliga trubaduren som knäppte på strängarna! Dock var det röj ändå och jag kan fortfarande inte förstå varför vi drog därifrån för att hitta oss själva på B&B istället...

Efter att ha skakat rumpa några timmar på staden var det än en gång Harplinge som stog på att göra listan, Svenssons bil fylldes upp till bristningsgränsen och styrdes norrut. I Harplinge bjöd vi på mer bubblande vatten, bastu, klädpoker, mörkgömme och för lite sömn.

Hungrig, hundbiten och små bakis sitter jag nu här och bloggar för er när jag borde va ute och gå innan frukost. Det är nämligen så att jag, Carlsea och Bernt ska köra en minst 2 veckors deff nu för att se bra ut till sommaren. Bakfyllan som dök upp halv nio igårkväll är förhoppningsvis på väg att lämna min kropp nu och hundbetten är på bättrningsvägen.

Martins kloka citat
  • Man somnar lättare om man ligger ner
  • Den va go för att va öl men äcklig för att va cider
Mer smart kan jag inte komma på så vi avrundar där.
Dock är det dags att plocka fram spikmattan igen och slå er ner på den, bloggen kommer inom kort bjuda på "de officiella ölbrännbolls reglerna", bild på Lars-Olof i bubbelkaret och spännande updäjts om deffen!

Keep it real
LO

Kommentarer
Postat av: Jennifer Klingvall

niiiiiice bloooogg ni killar som kan!

2009-04-14 @ 19:07:25
URL: http://jenniferklingvall.blogg.se/
Postat av: Anonym

Asså dåligt med uppdateringar nu känns det som.. TAGGA TILL FÖRFAN!

2009-04-14 @ 22:55:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0